kompissydd jacka

Häromdagen invigde jag den korta jackan jag fick av min sydafrikanska kompis Hasty. Hon har sitt eget klädmärkde i sydafrika och avslutade i våras en master i modedesign här i florens. Jackan är gjord till den modevisningen. Och nu har jag fått den!

image18

Hon gör kläder med så lite sömmar som möjligt . På denna jacka finns det endast sömmar vid armarna, basta!
Den kan bäras lite på olika sätt, som en bolero eller även med en brosch som knäpper den ( som jag hade det på denna bilden..)

Hon håller nu på att söka jobb och ska på intervju till fiorucci. Hoppas hon får det! Både för henns skull och även av egoistiska skäl: jag vill att hon ska stanna här i Italien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0