maraton i firenze

I söndags var det marathon i florens. 42 kilometer!

De flesta höll sig inne och vilade sig en söndagsmorgon som denna, alla gator var ju ändå avspärrande. Och inte är italienare heller kända för att vara hurtiga heller.. 

Men  jag kände en som sprang loppet! Och inte vem som helst, hela väger från norge kom han för att springa. Ni känner honom, om inte roger från oslo!

Han kom ner lördagkväll, sprang loppet söndag och åkte sen hem måndag.

Man kan kalla det marathonturism! De kedjerökande Italienarna i mitt hus kallar det galenskap ..



image55

Så här såg det ut när marathon löpare ute och gjorde stan. Jag gillar kontrasten löpare/renessanarkitektur. Färgskalan är lite olika....

image56

Ett stycke norrman sett bakifrån ( iklädd grått..) Blev så till med när jag såg honom att jag inte hann ta kort på honom framifrån. Och så sprang hann ju väääldig snabbt! Under 4 timmar

image57

Roger på aperitivo kvällen efter marathon. Han var sitt vanliga sköna jag,  förutom att han hade lite svårt att gå..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heisann Karin og takk for sist! Det var utrolig festlig å se deg igjen og enda morsomere å se deg i Firenze:) Takker for at du tok deg av e sliten nordmann på kvelden, hehe. Var utrolig digg å endeleig kunne ta et glass vin igjen - iiihaaa!
PS: pga tåke i Firenze så ble alle fly kansellert og til slutt måtte vi overnatte en dag ekstra i Firenze og dagen etterpå ble vi sendt med buss til Bologna... Long story; totalt hadde vi 8 flybilletter for å komme oss tur/re-tur Oslo/Firenze....kaos ;) hehe.

Ha en strålende helg Karin så snakkes vi plutselig! Love you

2007-12-01 @ 11:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0