svaghet för orkideer

Ikväll har jag suttit och målat på mitt nästa mönster för tygtryck. Jag älskar tygtryck.
På fredagarna har de öppen studio där jag trycker.Finns det något bättre ställe att vara på fredagseftermiddar?..

Jag gillar orkideer. Orkiddeer i största allmänhet och phaelnopsis i synnerhet.

 I fredags tryckte jag upp mitt orkidemönster i nya färger (blått och vitt på grönt).
image23

Har även tryckt upp det tidigare i andra färger

image24
svart, grått, chockrosa

image25

rosa, mörkrosa, grönt.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej Karin!

Tack för en trevlig helg!

Tänkte bara markera min närvaro på den här sidan (gjorde ett snabbesök på jobbet också, dvs ditt totala antal besökare idag ökade med 2!). Gillar rosa, mörkrosa och gröntkombinationen bäst.

Står hemma i Svedala och förbereder en senap och svamprisotto (kan inte riktigt släppa Italien än ;) ) och lyssnar på Jens Lekman. Efter maten ska jag iväg till en kompis och hänga lite. Termometern på lägenhetsfasaden visar minus 2 men det är inget en Bennetonjacka inte klarar av.

På ditt inlägg förstår jag att Florens främsta poet (ja, Alberto) börjar (eller snarare fortsätter) gå dig på nerverna. Du måste berätta för mig hur det gick på klubben efter att jag stuckit!

Kram

Mikael

2007-11-12 @ 19:23:33
Postat av: Maria H

Åh, äntligen hittade jag hit! Vilken fin blogg du har fixat Karin, och vilka fina tryck! Vill också hänga i Italia och fika och trycka tyger. Här är lite för mkt att göra nu och stress och press och mörk ute.

Saknar dig, puss&kram

2007-11-12 @ 20:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0