Påsksol!

Idag firas det påsk därhemma. Så en utomordentligt glad påsk på er!
 
Här i Italien firas dock påsk imorgon. Idag är en ganska vanlig dag. Kom att tänka på att vi i sverige är ofta lite tidigt ute. Även vid jul firar vi julafton medans övriga europa firara juldagen. Morgondagen kommer nog bli ganska lugn för min del men på måndag skall vi ha knytpåsklunch med vänner här hemma hos oss. Det blir bra. Det blir mitt påskfirande.
 
Men så är det. Att inte fira högtider med familj på traditionellt sätt  är ett pris man ibland får betala när man bor utomlands. Det gäller bara att inte hänga upp sig på traditionellt firande och hitta andra i samma situation, så brukar det bli trevligt ändå!

Nu ska jag ut och se renässanskonst här på påskafton( för den det intresserar skall jag in och se medicikapellen av michelangelo/brunellesco) och inhändla tyg.
 
För övrigt är det lite kyligt här nere men lite påsksol hittar allt hit!                       

image161

                                                    Jag, i märklig påskaftonspos, med påsksol från fönstret!

För övrigt var jag på fest igår. Med tanke på att det var långfredag så kan man ana vad släkten skulle tyckt om att gå på nöjen denna dag. Långfredag skall ägnas åt vördnad till jesu lidande.

Menmen, fest var det i varje fall. Det var trevligt. Fin lägenhet var det också, pappan var visst konsthandlare insåg jag när jag började diskutera konsten på väggarna med vad jag insåg senare var värdinnans bror, alltså konsthandlarens son.

Det bästa var nog egentligen att jag dansade loss i min turkosa klänning som jag gjorde klart igår. Tyvärr har jag inga bilder men ska se om jag kan snoka reda på några. Så får ni se så fin den blev, klänningen alltså..


Kommentarer
Postat av: maria

Fin bild !

2008-03-22 @ 16:15:46
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Karin

Kul att du tycker det maria! Nu hoppas jag på mer sol imorgon,, det verkar börja regna nu..

2008-03-22 @ 19:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0