Wrap me in

Idag har varit en trevlig onsdag.

Förmiddagen passerades sedvanligt med Dina i syateljen.  Jag tror Dina förstår att jag inte är längre sugen på att sätta i knappar så nu får jag göra annat. Idag har jag sytt en överdel i världen tunnaste siden. Man känner inte ens att man har det i handen, så tunt är det. Att sy i det är en utmaning. Men det är kul. Sen så snackar jag och dina numera mellan sysnacket om  livsexistensiella problem, det är härligt det..

Eftermiddagen spenderades i min syateljé. Dvs mitt rum.

Är precis hemkommen från aperitivo med vanessa och fem andra spanjorer. Jag gillar spanjorer! Även om jag inte riktigt förstår vad de säger, så tycker jag om dem. Det måste tas som en komplimang till spanjorer!

Här är vad jag gjort under eftermiddagen. Fick inspiration till en klänning med massa rosetter, nästan som man är inslagen!

image140

Här är prototypen på överdelen sätt framifrån. Prototyp menas att plagget är endast är sytt i vit, tråkig bomull.För att kolla så att mönstret jag gjort funkar. Men tänk rödrutigt med thaisidenrosetter. Eller så tänkte jag sy upp dem i inslagspapper - då blir det verkligen ett paket!
image141

Iden fick jag från detta fina rosettdiadem, made by hestie.

Nu tänkte jag ge mig in på ett oljemålningsprojekt jag har på gång. Vi får se hur långt jag hinner innan jag måste gå och nanna.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Back in business?

2008-03-05 @ 22:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0