vårkänslor

En av de bästa sakerna med vår är att konstskolor och liknande trevliga inrättningar har elevuställningar. Även om jag även gillar att gå på utställningar där etablerade konstnärer ställer ut, måste jag säga att jag ofta tycker att elevutställningar är mer spännande. Ett myller av olika stilar och oräkneligt antal tankar och idéer ligger bakom arbetena av de olika studenterna.

Igår hade min tryckstudio en sådan utställning. Tillsammans med andra kurser som håller till i lokalerna. På morgonen var jag där och hjälpte till att rigga upp, och på kvällen gick jag dit med Chiara.

image183

Handritade tryck på papp. Min favorit är den upp i högra hörnet. Tyvärr ser man inte så bra.. En kille med grym serietecknarteknik har fångat gamla damer som står i kö till kötthandlaren. Precis som det är.

image184

Handgjorda böcker på olika teman. Framförallt gillar jag den om graffiti ner till vänster. En kille har gjort en insamling av graffittti, framförallt tryck, i staden.

image185

Silkemålning och tygtryck.

image186

Smycken, kläddesign. Tryckkonst.Träbiten i mitten till vänster hittade en kille slängd på gatan. Tryckte text på, gjorde ett hål och stänkte rödfärg.

image187

Jag framför ett av mina tryck.



image188

Chiara kollar in några tryck. Orkideer i kaffekoppar...

image189

Sen gick vi hem till mig och åt spaghetti alla vongole. Även Vanessa kom förbi.Observera att vi posar i mammas lammtullströjor. Likadana fast olika färger. Nedskickade av underbara mor når det kom till hennes vetskap att dottern frös om vintern..

sen gick vi ut och drack vin, men kameran blev trött och gick och lade sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0