foto versionen

Här kommer lite bilder från vår tvådagarsexkursion i toscana.



Långpromenad i toscana



Denise



Vi var på väg till en skördefest för körsbär en liten by som hette Lari. I detta området har de visst mycket körsbärsträd. Denna vägen heter "körsbärsvägen".



Körsbärsträd



Toscana är så enormt vackert.



Fina terrakottanyanser på ett förfallet hus.



De flesta husen är såhär vackra. Lite halvförfallna med murgröna..



Framme i byn där det var skördefest för körsbär. Vi drack körsbärslikör, åt körsbärskakor och massor med körsbär. Inte bara vi dock. Ett tecken på den enorma körsbärskonsumtionen dessa dagar var att gatorna var fyllda av körsbärskärnor.



Italienska tanter lagar körsbärskakor.




Bigaråer.



Ett sött par som snart kommer bli tre.



När vi gick hem började det bli mörkt. Längs vägen köpte vi lokalproducerat bröd, ost och vin.



Vårt natthärbärge.



Dagen efter var kanske inte vädret helt på topp men ett dopp blev det allt. Sen blev jag så glad,  för i strandbaren satt ett gäng som hade slagit vad om att jag inte var italienska. När jag sen gick dit och beställde kaffe sade de att den som trott att jag var utländska förlorat. De trodde jag var italienare efter min kaffebeställning! Hehe.. där fick mitt språkförtroende sig en egokick..


När det regnade satt vi i tältet och lyssnade på regndropp.



Och åt allt vi köpt dagen innan.



Sen åkte vi till pisa.




Jag var bara liksom tvungen att dokumentera att jag var där..

Kommentarer
Postat av: Hanna

När du ändå var så nära... Cinque Terra (eller hur det stavas?) är ett himla vackert place! Myspys... Kram!

2008-06-03 @ 16:32:12
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8
Postat av: Ewa

Hej du!



Vad fint du gjort om det på din blogg :)

Lite bloggchatt här: Karin M är i Bryssel o gör praktik på kommissionen nu under våren.

Hoppas du har en fin kväll.



Kram

2008-06-03 @ 19:46:54
URL: http://theadventuresofewa.blogspot.com
Postat av: Maria G

Ojojojoj, vad fint! I all min nervositet kan en längtan till Italien urskiljas.



Jag känner även en stark längtan efter att tala med dig. Nästa projekt är dock att städa rummet då jag inte kan vara på mitt rum utan att vantrivas. Tvättkorgen från förra veckans tvätt står fortfarande osorterad på golvet och när jag går fram mot den i syfte att försöka rulla ihop en svart strumpa med sin kamrat i samma gråskala blir det spår av plattfot storlek 39 på golvet. Men efter städningen, då ska det ringas!



Puss och kram, jag saknar dig så!

2008-06-04 @ 17:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0