Ny hårfärg - the real version

Några inlägg tidigare visade jag kort på mig själv i rött och svart hår. Trixade på någon sida här på internet. Det var lite kul tyckte jag. Det roliga var att det verkar som att vissa faktiskt trodde det var på riktigt. Jag kan bara gratulera sidan där jag gjorde det.

Men, nu har jag äntligen gjort det på riktigt. Har tänkt på det länge men aldrig riktigt vågat. Det hade liksom blivit en grej. Jag har gjort det mesta annat i hårväg. Halvrakad sida, extension, kort hår, pag, helt rakat. Men liksom aldrig slått till på mörkt. Tänkta att det är så svårt att ångra sig, om det inte blir bra. Men jag har alltid tyckt att det ser jättecoolt ut på andra. Har kanske trott att en del av min identitet ligger i att man är blond, sanningen i vitögat även, om jag själv inser hur tramsigt det låter.

Men som sagt. Nu är det gjort och såhär blev det.

Dada!



Det bästa med att ändra frisyr är att det blir någon typ av mental nytändning. Även om det är en yttre sak som förändras. Man får liksom lite ny energi, något nytt börjar, känns det som.

För övrigt är det här bara början, första steget mot svart!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Skitsnyggt, klär dig jättebra.

Jag gjorde ljusa slingor i mitt hår förra veckan, blev sådär nöjd men funkar undersommaren så ska jag göra det mörkare igen till hösten.



Kram

2008-06-18 @ 14:01:57
URL: http://theadventuresofewa.blogspot.com
Postat av: Maria G

Hehe, då var det alltså gjort. Jag tycker att det passar dig mycket bra! Och visst är det kul att en helt ny garderob öppnar sig för en?! Under våren har jag tröttnat på att gång på gång svara: "Nej, det är inte svart det är mörkbrunt" och insett att det inte går att försöka inbilla andra att man är det man vill vara. Det jag vill säga med föregående utläggning är att jag så sakteliga är på väg mot blont, passerandes ljusbrunt. Långsamt går det när man inte vill raka av burret.

2008-06-18 @ 18:37:09
Postat av: Karins Perspektiv

Ewa, Jag tackar, kul att du gillar det. Själv trivs jag jättebra i nya färgen. Så du kör på ljusare över sommarne och mörkare till hösten... låter smart säger jag som gör mörkbrunt i juni!

Stor kram till dig Ewa!



Maria G: Visst är det sant att en hel ny garderob öppnar sig. Nu kan man helt som det är använda färger man inte hade innan. Typ brunt och grönt!

Du menar att du inte vill bli tagen för svarthårig? Varför inte? Det är min högsta högsta strävan. Menmen vill du bli blond så respkterar jag det.. hehe..



Kramkram

2008-06-18 @ 23:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0