Pronto Soccorso ( akuten)

Mittimellan sjuk. Sådär odefinierbart märklig. I två dagar. 

Det är ingen influensa. Sådär med massa feber, när alla tycker synd om en.

Jag har bara varit totalt yr, trött och illamående i två dagar. Konstant. Har inte orkat göra någonting. Jag blir snurrig bara av att sätta mig på stolen.
 
Idag skulle jag också provjobba på ett kaffe. Som jag ringde och ställde in. Vet själv att det inte är så himla smart om man är sugen på att göra ett gott intryck. Att ställa in provdagen alltså. Men det gick inte. Jag fixar inte servera med bricka när jag knappt kan gå rakt av yrseln. Förmodligen hade jag nog ändå inte fått jobbet om jag serverat i dagens skick.

Så nu skall jag traska iväg till akuten. Vill att de tar lite prover och kolla att jag inte har fått några märkliga biverkningar av ledmedicinen. Så nu vet ni var jag kommer spendera min fredagkväll.

Det värsta är att det inte är första gången jag går till akuten här ner. Det är banne mig fjärde gången jag sätter mig i det där väntrummet ( eller femt om man räknar när jag höll en kompis sällskap).

Inom ett år kan jag skryta med om att h sytt tre stygn i fingret, haft njursten ( den värsta smärtan jag varit med om!) samt tömt knän på vätska ( ytterst trevligt).Det ni, på ett år!

Så jag känner rätt bra till sjukhuset här måste jag säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0