karamell

I lördags var jag bjuden på 60-årskalas. Det var ett tag sedan jag var bjuden på definierad-klädsel-kalas.
 
Här var det alltså smoking som stod på önskelistan. Och inte är väl jag den som är den när det gäller att klä sig i klänning. Symaskinen åkte fram ur gömmerna och nedstående stass snickrades ihop.

                                   



                                              I

Liv i röd thaisiden ( sytt långt tidigare)

Veckad kjol i flera lager: foder, tyll och organza.

Har haft en del att göra och sydde ihop alltifråga under lördagen. Jag höll lugnet och drog inte på några skrikande ferrari växlar, det är väl klart man hinner tills kalaset börjar..

På något sätt.

Annars får man väl gå naken, skojade jag.

Men mamma började himla och be till gudarna när hon såg mig komma gående med linningen i ena handen och några meter tyll i andra några timmar innan festen.


Flera gäster på festen ( varav de flesta tillhörde en eller två generationer över mig) knackade mig på axel och sade att jag såg ut som en karamell. Och det omdömet är jag nöjd med.

Kommentarer
Postat av: Martini

hej blomman!

hur mås det? ville bara skicka en tanke till dig. hoppas allt är bra. stor kram.



ps. jag kan inte se dina bilder :(

2008-11-17 @ 18:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0