Oordningens ordning



Häromdagen var jag hemma hos farbror Bertil. Farbror Bertil är egentligen inte min farbror, utan min pappas farbror. Men man kallar honom så.

Som sig bör, enligt god vett och etikett tradition.

I vilket fall.

Jag gillar farbor Bertil. Han har doktorerat i religionshistoria och hans lägenhet består till 95 procent av böcker.
De finns överallt.
Översvämmade bokhyllor och bokbelamrade stolar är hans hemmiljö.
 85+ och påläst som få.

En egenskap vi båda innehar är oförmågan att hålla ordning.
Farbror Bertil är till och med värre än mig.
Eller så har jag bara lärt mig kontrollera den bättre.
I varje fall
så är det ganska rörigt hos honom.
När det skall fikas i vardagsrummet måste det beredas plats från soffan från pappershögar för att kunna sitta. Och för att få plats med aladinasken på soffbordet får buntar med papper, telefonkataloger och diverse anteckningar ge vika.

Häromdagen noterade jag följande rader inramade på väggen, mitt bland alla grejer.

" Bara en dåre håller ordning,
ett geni överskådar kaos"

citatet kommer från P.O Enqusits arbetsrum där Svd varit på besök.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Karin!



Du har en utmaning att hämta på min blogg!



Hoppas vi kan ses snart!



Kram Hanna

2008-11-17 @ 20:55:41
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0