Vet ni vem det här är?



Källa: http://geoconger.files.wordpress.com/2008/02/kevin-rudd.jpg

Vet ni vem det här är?

Det kan jag meddela att inte heller jag hade stenkoll på för några dagar sedan..

Jag kan nu dock meddela att mannen heter Kevin Rudd. Han är partiledare för Australienska Labour Party. Han är nu Australiens premiärminister och tillträde för drygt ett år sedan, efter elva års liberalt styre.

Han verkar vare vara ganska trevlig.

Socialdemokrat och gillar fackföreningar.

Lite Australiens Göran Johansson.

Vann valet genom att driva klimatfrågan och återtagande av stridsgrupper i Irak som främsta punkter.

Jag kan även tillägga att jag använt exakt två av morgonens åtråvärda timmar till att referara artiklar rörande IMF s prognos för australien och hur den ovannämnda mannen ifråga tänker bedriva finansiell politik i landet.

Och det var riktigt roligt.



det

så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0