packångest

Klockan är 07.40. Tisdag den 27 januari. Idag åker jag till Genève.

Sista dygnet har varit ångestframkallande. Jag tänkte att jag var väl planerad inför avresan. Hade prickat av de viktigaste grejerna att fixa. Men småsakerna på slutet tog mer tid än jag tänkt. Och det blev jäkligt stressigt här mot slutet. Stipendier, kartonger, strukna skjortor, allt i en salig röra. Och för mycket av allt. Dåligt samvete för att jag inte städar och plockar undan efter mig här hemma.

Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska börja.

Ångest för att packningen är dåligt.

Alldeles för mycket grejer, dock inte rätt grejer, bara överviktsstrunt.

JAg hatar att packa, speciellt flyttpackning. När man samtidigt skall sortera sitt liv och tjata till sig flyttlådsutrymme på vinden. Jag känner behov av att ha en lägenhet. Där jag kan ha alla grejer. Men då måste jag ju ha bestämt var jag skall bo först. Moment 22.

JAg vill bara iväg nu. Vara på plats, sätta igång. Då löser sig allt.

Jag hör av mig imorgon. Om tolv timmar klampar jag in i på mitt korridorsrum i Genève. Väldigt kul ska det bli ändå. Det ska jag tänka på nu!

Kommentarer
Postat av: martini

kos deg i genève tösen! själv drar jag till stavanger på fredag. en månad på hem. ska bli helt ok!

klem klem

2009-01-27 @ 18:53:27
Postat av: Hanna

Lycka till Karin!!!

2009-01-30 @ 19:04:02
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0