12.22 - äntligen framför datorn

Har precis satt mig framför datorn på det antika bibliotekekt i Geneve där jag koncentrerat, och ibland okoncentrerat, studerar mina distanskurser i arabiska och jämställdhet.

Min självdisciplin anstränger sig till maximal nivå till att försöka få mina för hastigt flygande dagar att innehålla nedplitande av intelligenta jämställdhetsreflektioner och intensivt ragglande av arabisk grammatik, men ibland lyckas jag inte helt. De sista dagaran har varit av karaktär senare, inte speciellt effektiva.

Ibland försöker jag gömma min oförmåga att koncentrera mig på rätt saker,  i andra enormt viktiga saker. Uppgifter som inte är karaktär nöje, uppgifter som jag inbillat mig är viktiga, uppgifter som helt enkelt egentligen inte är över huvud taget relevanta, men som jag inbillar är nyttiga att göra. Idag var jag på en intervju för ett extrajobb, något som jag egentligen inte visste att jag sökte. Men när de ringde från en affär där jag oreflekterat lämnat mitt CV för tre månader kunde jag helt enkelt inte säga nej. Detta ostrategiska möte innhållandes bland annat en halvtimmes kaffeväntande har därmed tagit hela förmiddagen.

Nu är klocka 12.33 och det är därmed dags att sätta igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0