sjuk i hypokondri

Inatt vakande jag upp, ont i halsen, inbillade mig att jag hade svårt att andas. Host host, måste vara svinis.
Herrejäklar, ingen vaccination, och jag är riskgrupp. Jag kommer att bli svårt sjuk. Hur är det med försäkringar, om jag måste läggas in i andas-maskin lär det bli sjukt dyrt här i Schweiz. Ungefär sådär gick tankarna när jag halvsovande yrade runt, hämtade vatten och försökte sova.

 

Nu har jag vaknat, och bokstavligen satt fötterna tillbaka på jorden. Jag har nog mest lite ont i halsen. Men för säkerhets skull tackade jag vekligt ja till frukost på sängen, och bestämde att det är nog är bäst att bädda ner sig i sängen idag. Så här är jag nu. Tre nya ackord och massor med bloggar är det jag ägnat dagen till hitintills.  Host, host, är mycket sjuk, måste vara svinis.

 

Update från sjuksängen.


Kommentarer
Postat av: martini

Ypperligt tillfälle för dig att lära dig vad svininfluensa heter på arabiska! På japanska heter det buta-infruenza. jag vaccinerades förra veckan förresten. TJENA TJENA vad ont jag hade i armen. Kunde inte lyfta den på 3 dar. Men nu är jag iaf en del av sveriges framtid. Känns bra. kram

2009-10-21 @ 23:16:03
URL: http://www.nitrami.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0