Super Mario Bros


Innan jul var jag på julmarknad /julmingel på Hagateatern. Där ramlade man på massor med kreativa personer, bland annat BEATE PERSDOTTER LØKEN (
som för övrigt gör scenografi, ljus och teknik på Teater Tamauer där jag är kostymassistent).

Jag köpte dessa svampörhängen som hon tillverkat. Åh, blir helt nostalgisk när jag ser dem. Jäklar vad jag och syrran spelade Super Mario när vi var små. De var de enda dataspel som vi hade, Super Mario ett och tre. Trean kunde man varva flera varv om, men ettan tror jag aldrig jag varvade .. . Varvade, vilket ord bara det. Och svamparna som man växte av..

Spelen kändes mycket mer manuella då. Ibland hängde dem sig, då var det bara ta ut disketten och blåsa med dammsugaren in i den, så funkade dem igen! Ett tips som jag kommer ihåg att Cecilia introducerade mig till...






örhängen, super mario bros, örhängen, pärlplattor







Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Åhåh nostalgi! Jag spelade Super Mario som TV-spel jämt när jag var liten. Fantstiskt!

2011-02-11 @ 13:05:06
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hejsan, ja denna fråga skickas till lite olika bloggar :)



Jag undrar om du har sätt både Sex and the city & vänner och isf vilken tycker du är bäst?

svara i min this or that fråga om du har lust, vore kul att se hur folk resonerar! :)



http://robinhoods.se/2011/february/this-or-that-satc-vs-friends.html#comment

2011-02-12 @ 14:37:17
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0