2010

Hittade denna hopsummering hos Mina bestyr, som i sig hittat den hos Underbaraclara, vilket är ett gott tecken. Så här kör vi, 3:e gången gillt.

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Jag gick en snickarkurs och snickrade bland annat en trådhållare! Det gäller att tänka stort...

Höll du några av dina nyårslöften?

Kom inte ens ihåg var dem var, om jag ens gav några.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov inte.

Vilka länder besökte du?

Halva året bodde jag i Schweiz, på gränsen till Frankrike, så dessa länderna var jag i en hel del. Var även i Tyskland och upptäckte Berlin samt tog tåget till Italien.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Efter ett antal intressanta praktiker, men dock dåligt betalda, hade ett fast jobb inte  suttit fel.

Vad var din största framgång 2010?
På ett karriärmässigt plan var nog FN- praktiken största framgången, på ett personligt plan är min största framgång att jag inte stressar längre.

Största misstaget?
Har jag glömt.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Tömt ett knä på vätska, ush.

Bästa köpet?
Kan faktiskt otroligt nog inte komma på att jag köpt något under 2010. Bästa klädfyndet var övertagandet av halva Saras garderob när hon lämnade Geneve.

Vad spenderade du mest pengar på?
I Schweiz var det definitivt hyra och mat. Annars, resor och nöje.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tycker att jag blir gladare och gladare för var år, lite gladare än 2009 var jag nog allt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit lite mer effektiv med tiden, lagt mer tid på vissa borden. Om min kom igång sträcka hade varit mindre hade jag kunnat avklara mina borden snabbare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slörsurfat på nätet.

Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen.

Blev du kär i år?
Nej, snarare tvärtom.

Favoritprogram på TV?
Uppdrag granskning.

Största musikaliska upptäckten?
Säkert, Elvis.

Något du önskade dig och fick?
En gitarr.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Simmade, och blev överraskad med en minifest på mina 14 m2.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske hade jag kunnat börja söka jobb lite tidigare.

Vad fick dig att må bra?
Vänner, mindre krav, varm sommar, bad i Genevesjön.




Vem saknade du?
Vänner som bodde långt bort.

De bästa nya människorna du träffade?
Under 2010, hm.
Maggie - avstressad amerikan från Namibia som jag jobbade med på ILO. Underbar.
Sandra - gav mig nya perspektiv och inspiration att lära mig spela gitarr.
Andrew - åh, fina bra människor som gör en glad är det bästa.

Mest stolt över?
Att jag oblygt pratar flera språk, att jag kan många olika saker.

Högsta önskan just nu?
Att jag får tid och medel att fortsätta utveckla de saker jag tycker om att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0