Struktur

Klockan är 17:50. Biblioteket dit jag gick för att koncentrera mig stänger om 10 minuter. Jag har knappat fått gjort någonting av det jag borde, inget har blivit avprickat på min lista.

Blev påmind om min ineffektivitet när jag ramlade in på Martina Haags blogg där hon beskrev hennes schema för dagen när hon skriver. När hon jobbar som en iller har hon följande tidsplanering: 7-8 löpning för att få bra idéer. 8.30-9 frukost. 9-12 vid datorn. 12-13 lunch, sola blogga, svara på mail. 13-16 vid datorn. 16 läsa högt allt jag har skrivit, ändra och skriva om. 18 middag, skriva lite till 21 sova.

Nu har jag skrivit en, aningens mindre ambitiös, planering till mig själv till imorgon: 8.00 klockan kommer att ringa, 8,30-9,15 frukost. 10-12,30 arbetande på biblioteket, 12,30- 13 lunch. 13-16 arbetande på biblioteket.

Känns bra med planering. Har redan kommit över dagens misslyckande.





Bilder från ett tåg till Stockholm. Anteckningsbok och musik.  Jäklar vad jag kan vara effektiv på tåg. Under dessa tre timmar fick jag mer gjort än på två hela dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0