Lite Lonn och Malmööj.

 

Jag har varit en sväng ner mot kontinenten, närmare bestämt i Lund där jag pluggade och i Malmö där halva släkten kommer ifrån. Jag blir så lycklig av att höra skånska, så min rubrik är ren nostalgi.

 

Farfar, sammetsfåtölj

Först var jag och hälsade på Farfar i Malmö. Glömde att fråga om Farfar ville vara med på bloggen, så här ser ni lite av hans arm och hans favoritfåtöljer. Bästa, snällast och piggaste farfarn som finns.


malmö station, metall, designat, rullband,

På morgonen bar det av till Lund med päågatäågen. Malmö station var ombyggd, har har det häng grejer sen sist. Gillade metallicrulltrappan, var tvungen att åka en extra gång, norgevarning på det.


malmö station, metall, designat, rullband, japanskt



Nere på perrongen var det japanskt stuk. Det rörde sig diabilder på väggarna, kändes mycket tokyo.

lund, vänner, studentliv, fika, korridor



Sen träffade jag upp M. Vi känner egentligen inte varandra från Lund, utan från Geneve. Men väldigt kul att träffas upp i Lund också, dock kommer jag inte ihåg att jag någonsin sett honom i jacka tidigare, vilket får en att inse vad skönt klimat det var i Geneve...

lund, vänner, studentliv, fika, korridor, lund by night


Strosade mot bäddplats genom lund, ett lund by night. Kullerstensgator, gult ljus, massor med nostalgi. Konstigt bara hur stadens befolkning omsätts, var femte år är nästan allt folk utbytt.



lund, vänner, studentliv, fika, korridor, lund by night, kullerstensgator



Lite studenter irrade runt på kullerstenarna.

lund, vänner, studentliv, fika, korridor, lund by night, kullerstensgator



Denna gatan  kommer man ihåg. Lundagård och domkyrkan där ner till vänster.

lund, vänner, studentliv, fika, korridor, lund by night, kullerstensgator



Bästa surprisen, nästan hela GH5 (korridorare från Lunds nation) fick jag möta upp! Med bästa J! Tack för allt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0