Mönsterpassad klänning

Som jag tidigare hintat om när jag visade de klädda knapparna har jag sytt en till klänning. Nu är klänningen klar och såhär blev resultatet.


klänning, mönsterpassad, myrorna, vintage, skjortmodell, ljusblå.

 

 

Vintagetyg från Myrorna. Symönstret har jag konstruerat själv med utgångspunkt från en klänning som jag gillade. Jag hade alltid roligt i den, hoppas denna klänningen får samma effekt.

 

 

klänning, mönsterpassad, myrorna, vintage, skjortmodell, ljusblå.




Sydde ett band till. Jag har det i håret, men man kan också ha det som skärp.


klänning, mönsterpassad, myrorna, vintage, skjortmodell, ljusblå.

 

Jobbade en hel del med att mönsterpassa tyget. Här ser ni den skjortliknande överdelen, biten som sattes på mönsterpassades så att den passar in med tyget under. Fram sitter fyra klädda knappar.

 

klänning, mönsterpassad, myrorna, vintage, skjortmodell, ljusblå.

 

Armarna är tvådelade med klädda knappar.


Två fickor rundade fickor sitter på. Klänningen är relativt kort, då den är såpass "klädd" tyckte jag att den behövde vara lite kortare.



Kommentarer
Postat av: Sara

Snygg. Assnyggt med klädda knappar också!

2011-04-19 @ 00:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0