Klädda knappar

Tycker det är sjukt snyggt med klädda knappar, det ser välskräddat och vintage ut. Klädda knappar finns knappt längre, och nästan aldrig i kedjornas utbud, därför blir det extra kul att ha sådana!

När jag bodde i Italien visste jag inte att man kunde lämna in tyg i en sybehörsaffär, och så klädde dem knapparna åt en med hjälp av en liten maskin. Jag hade tänkt att man behövde klä dem för hand därhemma, vilket borde vara ganska tidskrävande, så jag var lite avskräckt. Men sen upptäckte jag som sagt att man kunde beställa dem i vilken liten sybehörsaffär som helst, de vimlade av ställen där man kunde klä knappar i den staden. Och sen började jag missbruka dem! Att få klädda knappar kostar där lika mycket som att köpa nya knappar, och så mycket snyggare.

Här i Sverige har vi inte så mycket sybehörsaffärer kvar, men här i Göteborg finns Knappkarlsson, och dem klär knappar. Det är dyrare än i Italien, men det är det värt. Dessa knapparna beställde jag i veckan. Tyget är ett tyg jag hittade på myrorna, ett grovt tyg som jag nu håller på att sy en sak i. Ni får se när det är klart!

klädda knappar, knappkarlsson, tyg, vintage, sömnade

Knapparn och tyget.

klädda knappar, knappkarlsson, tyg, vintage, sömnad

Jag beställde dessa med en silverkant runt, men man kan få i olika modeller och storlekar.

klädda knappar, knappkarlsson, tyg, vintage, sömnad

Såhär ser de ut på baksidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0