My very best mamma

För att fortsätta tråden i mitt förra inlägg så när man inte är sängliggande i bakissjukan så kan man få sköna pysselsöndagar.

Snart är det morsans födelsedag och idag trädde jag ett halsband till henne.

image91


image92

back in town

Hej min lilla kära skara.

Jag är ledsen att uppehållet blev längre än vänta. Det har varit mycket helt enkelt nu över och efter jul, men nu börjar vardagslivet strukturera sig lite så man hinner få igång bloggen.

Jul firades i Antibes nära Nice. Det var beacoup de härligt. Vi åt mycket god mat( har en hel samling med tomma ostburkar med mig hem till lägenheten), såg mycket konst och tog långa promenader i det betydligt varmare fjaaanska rijväran. Sen har underbara M varit här och förgyllt dagarna.

Nu gör jag sedan en vecka tillbaka en praktikplats hos en designer. Trivs mycket bra. Jag gillar mest att hjälpa skrädderskan. Hon är en varm sicilenska som jag kommer bra överens med. Sen lyssnar vi på italienska radiohits och syr,  finns det ett mer avslappnande ställe än denna ateljé?

image90

Bifogar en bild på en fransk osthylla i den lokala mataffären. Lite mer utbud än greve..


RSS 2.0