En smart klant

Nyligen har händelser som bemärkt min vimsighet inträffat. Och samtidigt min förutsägbarhet.

Exempelvis har jag inte sett tillstymmelse till mina nycklar sen i fredags natt. Det sista spår av dem är att jag låste cykeln och låste upp ytterdörren denna fredagsnatt. Det var alkohol med i bilden, kan möjligtvis ha påverkat följande händelsförlopp. För sen dess har nycklarna varit borta. Och efterom jag låste upp dörren med nycklarna borde de rimligen befinna sig i lägenheten.

Igår. lördag, när jag ännu inte hittat dem efter att ha tittat på de vanligasta platserna där jag brukar lägga dem, läs, badrummet, i sängen,  i kökslådan och andra logiska platser,  tänkte jag mest att de kommer nog fram snart. Och jag har alltså sen lördagsmorgon levt på lånade nycklar. Men det är innu inte framme. Inte ens efter morgonens storstädning. 
 
Jag börjar inse att jag få gå och göra en kopia av de jävla metallbitarna av en lägenhetskompis par.  Och så kom jag på att tänka, jävlar, cykelnyckeln var ju också på nyckelknippan. Den har ju ingen annnan. Jag måste väl då bryta upp låset och köpa ett nytt för 200 spänn. Vilket meck, bryta upp lås och grejer.. 

Men se ni! Karin har varit förutseende och hittat en extranyckel i byrålådan under städningen imorse. Jag har liksom koll på att jag inte har koll och hade tagit bort alla viktiga nycklar och nycklarna hem till sverige. Det är inte helt kört för mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0