Ont i golan.

Idag är jag hemma från praktiken. Har ont i halsen. Eller la "gola" som det heter på italienska. Gola får mig att tänka på en tupphals, för tuppen har en bra hals som kan GALA. JAg är helt säker på att ordet måste ha sitt ursprung härifrån. Jag kanske ska spinna vidare på språkintresse, och skriva språkböcker alla Fredrik Lindström, och få göra egna ordspråkstolkningar och sådär, det hade varit kul! Världen är full av möjlighetet..hehe

Igår var jag hos födelsedagsmiddag hos Denise, hennes pojkvän fyllde år. Det var jag och två par. Det var säkert därför jag slängde ur mig mitt bittra inlägg här nedan. Jag måste dock säga att det var en mycket trevlig om dock även mycket  behärskad middag.

Jag tror att dem tyckte jag piffade upp middagen lite. För dem träffas bara i par och tycker nog faktiskt det är lite kul att ibland se lite annat folk, sådana där unga och sprallig som jag. Vi konstaterade att romarna levde på samma tid som vikingarna och började prata alla romanos. Alltså med os i slutet av alla ord. Typ tortos alla romanos, musicos del casos osv.. När man en gång börjar går det inte att sluta.

Nu skall jag profitera av min "lediga" dag och iaf få väg en jobbansökan.

Ha en skön dag ni med.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kan tänka mig att du sprallade upp middagen! Ibland kan man ju undra över vad folk skulle prata om man själv inte var där, skulle det va alldeles tyst då eller?! Tur att de har en alltså- ja, en glädjekick liksom!

Sen kan jag ju tänka mig att det va smidigt att prata a la romanos med tanke på kluriga verbböjningar på italienskan så kanske du kom smidigt undan ;) Nä, du är en stjäna på italienos och en begåvning inom allt! Titta bara på den "lilla skissen" ovan... Du är härlig, Karin!

2008-02-28 @ 22:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0