CV - personligt brev.



Mottog just av M detta exempel på personligt brev skrivet av en syditalienare. Det står:



"Innehåller: Corricolo Vita  (felstavat, min kommentar), 1 mars 2006"

Underskriven ---- är född i Palermo den 18 juni 1970 ( Palermo är en kaotisk staden på sicilien, allmänt känd för maffia, livligt levende, galen bilkörning etc, min kommentar) men bor i centrala Bologna.

Jag har inget körkort, men kan dock köra bil, och vill ni så kan jag även köra lastbil.

Jag har studerat upp till 3é nivån på grundskolan  och jag ägnar mig åt videospel, framförallt playstation. Jag är disponibel för resor utomlands. Talad italienska är god, skriftlig är lite sådär, sådär.

Om ni anställer mig vill jag ha ett fast konstrakt och jag känner att jag passar i roller som VD, direktör, marknadsföring och revision.

Jag tackar er för att ni tog er tid, nu vet jag inte vad mer jag ska skriva.

PS. En speciell hälsning till VD´n och styrelsemedlemmar. Jag lyssnar mycket på musik, speciellt Gigi Dálesio och jag tyckor om KVINNOR  Jag föredrar en arbetsmiljö med kvinnor.

-Undertecknat-

Jag intygar att allt jag skrivet är sant enligt artikeln: 23,24 Nr 136."




Gött självförtreoende i sitt esse. En äkta syditalienare haruppenbarligen skrivit detta.  Kanske skall jag också bara öka upp mit självförtroende 1000 ggr och satsa direkt på VD -roller. Strunta i sådana där petitesser om erfarenhet och sådant där krafs.

Kommentarer
Postat av: Maria Ggg

Hahahahaha

2008-03-19 @ 15:50:58
Postat av: Karin

kul att du gillar det maria! Det här med karriärs cv-tänkande har inte nått till palermo!

2008-03-19 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0