kul med kartong

Hittade några pappkartonger på gatan häromdagen. Förmodligen hade någon affär rensat ut lagret. Sakletaregenen i mig tänkte att visst kan de här användas till något.

                                                  image158

Eftersom mitt syskrin tidigare var kaos tänkte jag att det behövs en "trådhållare"


                                  image154

                                  Syskrin före trådhållare. Massa trådar huller om buller.

image155  image156
 Jag tog en bit kartong som jag vek dubbelt. Klädde in den med tyg. Körde massa spikar igenom. Voila! En trådhållare. Den är nu uppsatt på väggen och syskrinet är betydligt mer organiserat.

Ett annat problem jag hade är att jag gillar att sätta upp massa bilder och dylikt på väggen. För inspiration och för att få lite loppmarknadkänsla i rummet. Dock är mina väggar här väldigt sköra så man kan inte tejpa så mycket på väggen. Jag tog därför en stor bit karton som jag justerade lite så den passade i för ett hörn för rummet. Sen klädde jag även den i tyg. Nu kan jag sätta upp hur mycket bilder jag vill med nålar i kartongen. Och mitt fula huller om buller - hörn blev ett myshörn!

              image157

Mitt myshörn

Det bästa är att inget är nyköpt. 100% recycling, helt i linje med min antikonsumtionsfilosofi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0