paperbag

Jag gillar att göra om gamla kläder som folk slängt i onödan, ge dem lite nytt liv!

Denna klänningen hittade jag vintage för två euro-pengar.Köpte den egentligen för att jag behövde ett brunt litet tygprov, som jag klippte från klänningen. Modellen var enligt min åsikt minst sagt oanvändbar. Och brunt är ingen färg jag ofta egenligen använder. Häromdagen fann jag den undanstoppad längst inne i kylskåpet. (se, ett kylskåp kommer lastat)

Kjolen klipptes av, vändes upp och ner. Efter några ytterligare korrigeringar, min egen paperbagkjol!

image166

Klänning före.

image167

Efter

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jisses, va coolt! Skickar du hem dina skräddarsydda kläder sen så de inte förgås i en container igen sen!?! Du får gärna signera dem med... Kram

2008-03-26 @ 19:41:29
Postat av: Karin

Hej fin syrran!

Kul att du gillade kjolen, jag gör gärna en till dig med om du vill!

på tal om signera kläder skall jag idag trycka upp alldeles egna etiketter, det blir nog fint..

kram!

2008-03-27 @ 11:53:54
Postat av: Victoria

Hej vannen!
Gu vilken snygg kjol, jag ar imponerad av dig! Du ar sa hilma duktig och kreativ! ska bli battre pa att skriva kommentarer nu!!!

2008-04-07 @ 19:43:39
Postat av: Karin

Hej viktoria!

Kul att du är en av mina läsare, och roligt att du gillar kjolen!

Hoppas tentan gick fint idag, stor kram!!

2008-04-08 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0