alzheimers light

När jag är stressad får jag alzheimers light ( uttrycket välanvänt bland folk som närmar sig pensionsåldern..)

Jag är dock bara 26. Jag kan inte skylla på åldern. Jag är helt enkelt lite vimsig, speciellt när jag är stressad över något.

I lördags var jag i lund. Skulle på ett hejdundrande trevligt födelsedagskalas till två undebara vänner. Och jag tänkte att visst vore det trevligt att hålla tal. Sånt gillar ju dem..

Jag började fila lite på talet under morgonkvisten. Sen insåg jag att allt från familjer, folk jag känner men inte träffat på länge, gamla flirtar och massa annat löst bekant folk skulle vara där. I takt med denna insikt växte nervositeten.

Det kom till sin höjd när jag på eftermiddagen stod vid kicki´s port. Jag hade då traskat vägen från konsum till tornagatan. Hade handlat lite frukostmat på konsum och  och övat högt på talet på vägen hem. Hälsat på folk och sådär.

När jag står och fumlar med nycklarna ser jag min spegelbild i glaset till porten. Och ser något märkligt. Vad har jag runt handleden?

En grön konsum kundkorg

Den hade jag, utan att lägga notis till,  i min nervösa vimsighet plockat med mig från konsumkön. Traskat genom hela staden med den dinglades runt handleden.

Jag fick inte stopp på kickis gapskratt när jag förklarade varför jag hade den med mig hem till henne. Men hon sa att den kommer säkert till nytta i hennes flytt. Att lägga tidningar i och sådär.

Skönt att slippa lämna tillbaka den med förklaring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0