Riskaversion

Klockan är tolv och om några timmar bär det av till italien igen.

Känslan är lite blandad om jag ska vara ärligt.

Hjälper till gör nog faktumet att flygbiljetten, om dock billig, varit ett jäkla meck. Insåg igår att jag inte kommer till milano, utan till bergamo, och därmed missar sista tåget till florens.

Tänkte först blanda nytta med nöje och försöka hinna med tåget till venedig istället. Dock fanns en stor risk att tågbytet skulle bli väl tajt, och en blond tjej elva på kvällen skulle vara strandsatt i en by  (brescia heter den visst) dit det inte rekommenderas att åka. Utan lediga hotell.

Så det får bli det säkra före det osäkra. Jag sover på hostel i milano. Sällskapar mig gör förmodligen lina´s lillasyster. Ytterst trevligt.

Sen imorgon får ödet avgöra vart det bär hem.

Jag återkommer om några dagar med uppdatering om min nu mycket osäkra framtid. På alla perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0