Min sekreterare

Min sekreterare väckte mig, med en liten lätt  men samtidigt bestämd knackning, runt klockan tio idag. Detta vare generöst av honom. Han tänkte nog att jag skulle få sova ut ordentligt, denna min sista veckosovmorgon. Så att vi liksom kan börja från scratch. Utsövda och pigga.

Min sekreterare heter Eskil. Han är snäll och känner mig väl. Han kan vara bestämd ibland men vill innerst inne bara mitt bästa.

Idag hade han sammanställt mitt dagsprotokoll. På första sidan på ett blankt nytt oblekt kollegieblogg var följande punkter uppradade: 

Dagsverke:

Lägga upp dina capoeriabyxor - de är alldeles för långa.
Skicka iväg mail till IKFF
Förbered dig lite inför testet imorgon
skicka iväg en ansökan.
träffa Sara för after-work öl med fransorser ( är Eskil ironisk när han skriver "after-work" öl
Träna capoeira


Nu när jag har någon som kontrollerar mig skall jag försöka vara lite duktig.. Capoeirabyxorna är redan halvt klara.

Eskil sade att han planerar att göra en avstämmning efter träningen ikväll.

För att se hur det har gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0