6 våningars paradis i Paris

I Paris finns ett hus som rymmer sex våningars paradis. Vägbeskrivning: ta t-banan till metro "Anvers" vid Montmartre, ta gatan mot Sacre Coeur. När ni kommer upp till gräset struntar ni i den fula kyrkan framför er, ni struntar även att gå upp till placs du tertre. Istället tar ni ner åt höger, dit inga turister går. Där, framför er, tornar paradiset upp. Sex våningars paradis. Allt tyger i världen du kan önska dig, ett helt kvarter.




Paris, Marché saint pierre, tyger, montmartre, paradis, 6 våningar


Där hittar ni Marché Saint Pierre. Kan ni tänka mig att jag bodde ett stenkast bort från detta hus när jag bodde i Paris? Bara så synd att man inte hade symaskinen med sig då..

Paris, Marché saint pierre, tyger, montmartre, paradis, 6 våningar


I Sverige slår ju tygaffärerna igen som smör i solsken, men här finns det uppenbarligen folk som fortfarande syr.


Paris, Marché saint pierre, tyger, montmartre, paradis, 6 våningar

Här har ni alltså de sex våningarna, jag gillar möbeltygerna på fjärde våningen bäst. Ni kom ihåg att jag sade sex våningar, och ni vet väl att våning ett där(etage ett) är våning två för oss. Egentligen mer logiskt.


Paris, Marché saint pierre, tyger, montmartre, paradis, 6 våningar

Det här är från en annan affär, Tissus de reine (drottningens tyger). Sjukt att jag kommer ihåg namnen på affärerna, säger något om hur många timmar jag spenderade där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0