Gröna rutor på klänningen

Här kommer bilder på en klänning som jag sydde för ett tag sedan. Tyget är självklart second hand, hittade det på pingstkyrkans loppis här där jag bor. Egentligen är jag lite tveksam till kvaliteten på tyget, trodde först att det var bomull, men det är nog egentligen någon syntet som behandlats, menmen, jag gillade rutorna varje fall. Mönstret har jag ritat själv.


grön klänning, sy själv, mönster, rutor, grönt

Överdelen av klänningen. Den är alltså ärmlös och jag har en grön trikåtop under. Halsbandet köpte jag i Nice när jag och M jobbade där.


gröna rutor, klänning, sy själv, rött hår, grönt halsband

Framöverdelen är klippt på diagonalen, så att rutorna fram blir diagonala.

gröna rutor, klänning, sy själv, rött hår, grönt halsband

Vecken är gjorda NÄSTAN som "princesskärning" som går från midjan till axeln. Men här går veckan istället till armen.
Klänningen har även en midja med hällor, men tyvärr ser ni inte dem här för jag valde att ha ett stort svart skärp över hela linningen.

gröna rutor, klänning, sy själv, rött hår, grönt halsband

Bild på underdelen, beklagar dålig bild, men det är inte lätt att ta på sig själv. Här är som ni ser klänningen klippt normalt, ränderna går inte på diagonalen. Från midjan är kjolen veckad.

grön klänning, sy själv, mönster, rutor, grönt

Innan jag färgade håret rött hade jag inte ett enda plagg som var grönt, men nu när håret är rött älskar jag grönt. Det är det som är lite kul med att ändra hårfärg, man byter liksom helt favoritfärger.



Kommentarer
Postat av: Karin Ahlsten

Vad spännande din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa på din blogg igen! :p Ha en trevlig helg =)

2011-02-22 @ 20:08:36
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0