Röd pralin

Hittade lite foton från nyår. Hade på mig ett röd kit som jag sytt och använt flera gånger. Det är ett axelbandlöst thaisidenliv (banden sitter inte fast på livet), och en organza kjol. Jag sydde dessa två plagg, som ihop ser ut som en klänning, när jag bodde i Lund. Gick en skrädderikurs hos en skräddare där. Jag gjorde faktiskt bara dessa två plagg på hela den terminen, men oj vad de är noggrant gjorda. Mönstret är från scratch gjort efter mina mått, alltså inte bara anpassat, utan varenda linje utgår från mina mått (bara mönstret tog nog halva terminen). Livet har tre lager, thaisiden, förstärkning och foder. Många moment är sydda för hand. Kjolen har jag gjort senare, då jag ursprungligen sydde en lång thaisidenkjol till livet, är inte säker på att den blev helt klar.

Thaisiden, rött, nyår, sytt själv, organza, tyll

 

Livet med kjol. Fotot är taget på en toalett, beklagar detta, men hann inte ta något kort innan jag stack iväg. Kjolen är också i tre lager. Organza (ytterst), tyll i mitten för att ge fluff, och underst är en röd underkjol. Alla tre kjolarna sitter fast i linningen som är av thaisiden. Kjolen är bara knälång, så den är mycket användbar.



Thaisiden, rött, nyår, sytt själv, organza, tyll

 

Här ser man då livet. Kul att ha något som verkligen är figursytt. Observera min enormt snygga bränna, januarifisblek, menmen så är det för alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0