Liberty kit!

Jag har nu sytt klart mitt Libertykit och kunde inviga det på C:s födelsedagsfest. Tjuvtog några bilder på mig själv när jag var på toa (vågar inte riktigt posa in public än..).
Liberty, remade, sytt själv, skjorta, kjol
Inne på C:s toalett ser ni alltså en skjorta sydda av ett av de Libertytyg jag visade upp i ett annat blogginlägg. Skjortan är figursydd, har blixtlås i sidan och korta ärmar. Kjolen är A-formad och sydd i ett rosa bomullstyg som matchade tyget. Här ser man inte riktig kjolen, men den går ungefär till knäna.
Liberty, remade, sytt själv, skjorta, kjol
Jag matchade med burrigt hår och silveracessoarer.
Liberty, remade, sytt själv, skjorta, kjol
Till kitet sydda jag även ett skärp. Jag klippte ut delar av det rosa tyget och Libertytyget, strök på vlieselin och vändsydde skärpet som också fick långa band. Man kan då vira banden runt skärpet och knyta en rosett mitt på. Skärpet är vändbart så man kan även få ett helrosa skärp om man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0