Liberty versus Remade

Efter att jag skrev mitt Libertyinlägg igår blev jag så himla sugen på att fortsätta sy på mitt projekt så jag slog igen datorn, gick hem och satte mig och sy. Hann med lite effektiv tillskärning innan jag skulle iväg och jobba för TUR mässan. Åh, det kommer att bli klart till imorgon, då skall min kompis C ha kalas så då skall det invigas, skall se till att ta lite bilder innan jag går.

Innan projektet är klart kan man få titta lite på andra tygtryck som Remade själv har ritat och tryckt när hon bodde i Italien. Har för mig att jag har visat de här i bloggen tidigare, men det var nog några år sedan!
Här har ni mina orkidéetryck, hade verkligen en grej för orkidéer där ett tag.
Trefärgstryck var det. Den "bruna" krukan är en blandning av grönt och rosa.
Här i lite mer onaturliga färger, nästan snyggare tycker jag.
Och här mot grön bakgrund.
Åh, när jag fixat en lägenhet skall skall de bli så kul att packa upp mina sy och tryckprojekt. Just nu ligger de nerpackade i lådor i mina föräldrars källare. Jag minns när jag fraktade 6 flyttlådor från Italien, ett galet projekt men det går bara inte att slänga mönster, tryck, prototyper och tyger som man arbetat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0