Länkar att inspireras av.

Tänkta tipsa lite om två syställen på nätet och som jag gillar och inspireras av.


Första är bloggen:Caseys Musings

Vet inte egenligen vad musings betyder, men vet att jag gillar Casey. Casey bor i Florida, hon är grymt bra på att sy, och samlar på 50-talsmönster. Just nu kör hon sy-along på sin blogg, där hon och sina läsare syr upp samma klänning. Fast alla med sina tyger.


Caseys elegant musings

Här är Casey själv i en av alla tusen coola klänningar som hon syr.

Caseys musings, påskklänning
En annan klänning hon gjort.

Mönster, caseys elegant musings

Hon gör massa bra tutorials (vad heter de på svenska?), beskrivningar (!) om sakerna hon syr. Allt från hur man får armar mindre pluffiga till hur man klär knappar.

Burda Style

Gamla burda har skapat en sajt för människor som syr. Man kan skaffa ett konto och lägga upp sina syprojekt, grymt  inspirerande sida. Burda känns som ett företag som alltid funnits, min mamma hade gamla burdatidningar, de är hur coola som helts, känns som ett bra företag. Folk skapar sedan album för deras favoritprojekt som de hittat bland alla medlemmar. Folk syr alla möjliga saker, mycket inspirerande.
burda style

Det här sommarsetet hade inte varit fel. Det hittar man här.

Burday

Eller man kanske skall sy något sådant här. Härifrån kommer bilden.

mönster, burda


På Burda kan man även ladda hem symönster. Vissa är gratis. Jag ritar mina mönster själv, men jag har hört att många använder sig av dessa. Man laddar hem dem som pdf, skriver ut dem och tejpar ihop dem efter markeringar.




Detta var bara några av de ställen jag får inspiration från, säg gärna till om ni har tips på några andra bra ställen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0